Известие

Collapse
No announcement yet.

черен нагар по буталата - Причина? - Алфа 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • черен нагар по буталата - Причина? - Алфа 147

    Здравейте... след основен ремонт на двигателя.. без смяна на бутала и сегменти. Взе да ми гори масло на 800км/0.5л. Днеска я отвориха и до колкото разбрах проблема идва от износени сегменти. Момчето каза че направо режели.. предполагам като са нови не режат . Та след като махнаха главата на двигателя видяха, че има огромен черен нагар отгоре на буталата. Казаха ми че било от неправилно изгаряне. Не ми стана много ясно.. та реших да питам тука. От какво може да е и ако е от това какво значи точно "неправилно изгаряне".

    Благодаря... и нека само да отговарят компетентни хора по темата а не да гадаят.

    Колата е Алфа Ромео 147 1.6ТС "ГИ" 2001, 120к.с
    Last edited by zombiran; d.m.y г., 17:56.

  • #2
    Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
    Здравейте... след основен ремонт на двигателя.. без смяна на бутала и сегменти. Взе да ми гори масло на 800км/0.5л. Днеска я отвориха и до колкото разбрах проблема идва от износени сегменти. Момчето каза че направо режели.. предполагам като са нови не режат . Та след като махнаха главата на двигателя видяха, че има огромен черен нагар отгоре на буталата. Казаха ми че било от неправилно изгаряне. Не ми стана много ясно.. та реших да питам тука. От какво може да е и ако е от това какво значи точно "неправилно изгаряне".

    Благодаря... и нека само да отговарят компетенти хора по темата а не да гадаят.

    Колата е Алфа Ромео 147 1.6ТС "ГИ" 2001, 120к.с
    От много работи и на мен ми пуши черно на ниските на средните чисти и на високите е като нафта . Казаха ми че не изгаряло правилно викат хой да ти изчистят грешките от ланда сондата тя некви настройки и се правят може да запушено нещо
    sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
    Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

    И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
    Ramstein - Benzin
    https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

    Comment


    • #3
      Гледам че си от ЯЛ, къде си я закарал там?????
      А.....и къде си правил основния?????
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Ами при Николай Бабая, ако го знаеш. Главата я правиха в Сливен някъде си. Не знам и аз къде.

        за SandoOne: Интересното е че при мен... грам не пуши... върви си напълно нормално.. и не дава признаци да гори масло.

        Comment


        • #5
          То това не ми звучи много за като основен ремонт.Само глава или и лагери?Основен ремонт е понятие за смяна на ризи или шлайф на блок,смяна на бутала или само на сегментите което включва и лагерите задължително.След като е отворена защо не е направено,веднъж се плаща а сега два пъти.Може и гумички на клапаните да са ако е правена главата само.Но има много ако.Може ли малко повече инфо за цялата ситуация.
          Mercedes Benz S Class 3.2i 2004
          166 2.4 JTD '02
          164 2.5 TD '98 ex
          Човешко е да се греши, но за да се объркат съвсем нещата е необходим компютър.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от MILEN 76 Покажи съобщение
            То това не ми звучи много за като основен ремонт.Само глава или и лагери?Основен ремонт е понятие за смяна на ризи или шлайф на блок,смяна на бутала или само на сегментите което включва и лагерите задължително.След като е отворена защо не е направено,веднъж се плаща а сега два пъти.Може и гумички на клапаните да са ако е правена главата само.Но има много ако.Може ли малко повече инфо за цялата ситуация.

            Колата къса ангренажен ремък.
            Ремонта се състои в следните неща.
            1.16 нови клапана.
            2. Шлайф на главата.
            3.Припасване на клапаните.
            4.Нови гумички и водачи.
            5.Нови Семеринги.
            6.Ангренажен комплект.
            7.Водна помпа за всеки случай.

            Това е в общи линии.. И сега след този ремонт сменям Лагери и Сегменти. И видях че има нагар по буталата и за това питам за възможни причини.

            Не можах да засека колата дали е горяла масло преди да скъса ремъка така че... никой не мога да обвинявам.
            Last edited by zombiran; d.m.y г., 18:44.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
              Колата къса ангренажен ремък.
              Ремонта се състои в следните неща.
              1.16 нови клапана.
              2. Шлайф на главата.
              3.Припасване на клапаните.
              4.Нови гумички и водачи.
              5.Нови Семеринги.
              6.Ангренажен комплект.
              7.Водна помпа за всеки случай.

              Това е в общи линии.. И сега след този ремонт сменям Лагери и Сегменти. И видях че има нагар по буталата и за това питам за възможни причини.

              Не можах да засека колата дали е горяла масло преди да скъса ремъка така че... никой не мога да обвинявам.
              Нагара се получава когато колата работи повече студена и се кара на къси разстояния. Или просто има нещо по инжекциона което не функционир аправилно. Причина за нагар е недоизгаряне на горивото (богата смес). Може да се дължи на дефектирал ламбда сензор или въздухомер/дебитомер. Както и на куп други неща. закарай колата на диагностика най-добре.

              Гледам, че си с ГИ. ако караш колата на гас не трябва да имаш такъв нагар. Трябва да ти пренастроят газовото.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Колегата oem е прав поне газта е едно от най чистите горива.Ако не ги биват гумичките може да ти гори толкова масло без съмнение.Но ако е за ремонт няма да е чак толкова драстично (личен опит).Все пак ти пожелавам успех.
                П.П. Имах преди едно ауди 80 и си харчеше масло като газта и накрая се оказа че трябвало да му сменя гумичките.
                Mercedes Benz S Class 3.2i 2004
                166 2.4 JTD '02
                164 2.5 TD '98 ex
                Човешко е да се греши, но за да се объркат съвсем нещата е необходим компютър.

                Comment


                • #9
                  Черния нагар е от масло което минава в цилиндъра на двигателя през сегментите а аз не разбрах ти си сменил сегменти освен ремонта на главата и колата продължава да гори масло така ли ако е така има общо взето 4 варианта.
                  1-маслен сепаратор-почистване (потърси в търсачката)
                  2-Неправилно монтирани гумички на клапаните(трябва да са поне няколко скъсани че да дава точи разход)
                  3-Неправилно монтиран втори сегмент
                  4-износване на блока на двигателя колата ти е на газ ако си я взел така най вероятно килом етрите и са над 300к
                  Варианти 2 и 3 са вероятни но повечето места кудето ремонтират глави си има дорници и не би тръбвало да късат гумичките а за втория сегмент пише TOP (така си мисля ) пък и малко вероятно е ка кутиите си пише и повечето майстори четат.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Тя тогава работата за да минава масло в цилиндрите е показателна за загуба на компресия и от там духане в картера и от там през щеката(при износен мотор)
                    Mercedes Benz S Class 3.2i 2004
                    166 2.4 JTD '02
                    164 2.5 TD '98 ex
                    Човешко е да се греши, но за да се объркат съвсем нещата е необходим компютър.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
                      Черния нагар е от масло което минава в цилиндъра на двигателя през сегментите а аз не разбрах ти си сменил сегменти освен ремонта на главата и колата продължава да гори масло така ли ако е така има общо взето 4 варианта.
                      1-маслен сепаратор-почистване (потърси в търсачката)
                      2-Неправилно монтирани гумички на клапаните(трябва да са поне няколко скъсани че да дава точи разход)
                      3-Неправилно монтиран втори сегмент
                      4-износване на блока на двигателя колата ти е на газ ако си я взел така най вероятно килом етрите и са над 300к
                      Варианти 2 и 3 са вероятни но повечето места кудето ремонтират глави си има дорници и не би тръбвало да късат гумичките а за втория сегмент пише TOP (така си мисля ) пък и малко вероятно е ка кутиите си пише и повечето майстори четат.
                      Не не... сега я отворих заради това, че ми гори масло. Надявам се сега да се оправи този проблем като сменя и сегментите и лагерите и разбира се, ако има проблем с гумичките. И аз чесно казано мисля че е от маслото (нагара). Защото повечето време я карам на газ.


                      Благодарско за мненията.

                      Comment


                      • #12
                        Успех.
                        Mercedes Benz S Class 3.2i 2004
                        166 2.4 JTD '02
                        164 2.5 TD '98 ex
                        Човешко е да се греши, но за да се объркат съвсем нещата е необходим компютър.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
                          Не не... сега я отворих заради това, че ми гори масло. Надявам се сега да се оправи този проблем като сменя и сегментите и лагерите и разбира се, ако има проблем с гумичките. И аз чесно казано мисля че е от маслото (нагара). Защото повечето време я карам на газ.


                          Благодарско за мненията.
                          Незнам според мене не може да е от газта аз 30 000 с моя пасат смених гумички и беше като пушка верно е че се износва ама бавно се износва особено ако мешаш газ с бензин много издържа
                          sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
                          Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

                          И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
                          Ramstein - Benzin
                          https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от MILEN 76 Покажи съобщение
                            Тя тогава работата за да минава масло в цилиндрите е показателна за загуба на компресия и от там духане в картера и от там през щеката(при износен мотор)
                            Не е задължително маслените сегменти се износват най бързо общо взето и колата може да гои масло преди да почне да губи компресия а ако е прегрята и са запекли сегментите (пак най често маслените спичат) пак ще има разход на масло, а няма да има загуба на компресия.
                            156 1,8 ТS 99
                            Nissan Murano 2005

                            Comment


                            • #15
                              Колега, ако майстора ти беше запознат с принципа на работа на двигателят и най-вече с процесите на износване на работната камера, НИКОГА нямаше да ти предложи да смениш САМО сегменти. Поради инерционните сили на коляно-мотовилковият механизъм , цилиндъра се износва на елипса. Заедно с него , по същият начин се износват и сегметите ( не си мисли , че се въртят кой знай колко в буталото) . Нали се сещаш как ще уплатнява идеално цилиндричен нов сегмет в, елипсовиден цилиндър!!!! . Масленият сегмент действа като клапан , който "остъргва" маслото по цилиндъра и го връща в картера през ПРОРЯЗАНИЯТ канал в буталото в който самият той е поставен. "Дебита" му е съобразен с хлабината бутало-цилиндър, така че друг вариант освен шлайф, нови бутала и сегменти нямаш ! В противен случай, по-добре остави старите. И както колегата по-горе каза : Нагара е от МАСЛО !

                              Comment

                              Working...
                              X